Wpisujcie Wasze propozycje. Powiem szczerze, ze sam mam problem z wyborem:)
Jak dla mnie to "Kraina wiecznego szczęścia". Ma taki specyficzny klimat (dzięki Hopkinsowi między innymi) i nawet wzruszyć sie można:-) W sumie to dziwne, że ten film jest tak mało znany.
Jedynie Dolores i Skazani na Shawshank, chyba nawet lepsze niż książka. Reszta, mimo że niektóre adaptacje są bardzo dobre, nie umywają się do oryginału :)
A to przepraszam:-) W takim razie nie będę oryginalna i powiem, że "Lśnienie", choć głos tej aktorki był nieco dziwny, z tego co pamiętam...
Ekranizacja OPOWIADANIA to oczywiście "Skazani na Shawshank". Piękny i mądry film o nadziei. Różnił się od książki trochę, jak to często bywa.
Ekranizacje POWIEŚCI są dwie genialne:
"Lśnienie" (z 1980 roku). Jest dużo odstępstw od książki, ale film Kubricka jest na swój sposób lepszy momentami od oryginału, a momentami książka wygrywa.
"Carrie" (1976). Książka bardzo dobra. Film rewelacyjny. Nawet lepszy niż oryginał!
Ja widziałam trzy ekranizacje dzieł Kinga.
"Sekretne okno", ja kocham ten film, świetny Johnny Depp jako Mort chociaż zakończenie jest inne niż w książce, ale i filmowe i książkowe zakończenie jest świetne;)
"Zielona mila" film wzruszający, poruszający, po prostu świetny, warto zobaczyć.
"Nocne zło" film głupi i tyle, przez przypadek go oglądałam, książki nie czytałam ale napewno lepsza niż film. Nie polecam filmu.
Opowiadanie czy nie... To moje typy:
1.) "Zielona Mila",
2.) "Lśnienie",
3.) "Dolores" oraz "Misery",
4.) "Kraina Wiecznego Szczęścia",
5.) "Skazani na Shawshank",
Pozdrawiam. adrian.warwas@wp.pl
Przeczytałam i oglądałam wszystko Kinga ale nie padło tu ani jedno słowo o powieści "Cmentarz dla zwierzaków"
Najlepsza ,oryginalna ,nietuzinkowa tak powieśc jak i jej ekranizacja .
"Cmentarz dla zwierzaków" jak dla mnie jest słabą lub najwyżej przeciętną ekranizacją. Nie oddał tego ten film, co było w książce.
Naprawdę dobre ekranizacje wychodzą wtedy, jak nie ma w nich prawie nic z horroru (z kilkoma wyjątkami), to jest "Zielona Mila" czy "Skazani na Shawshank". Szczególnie ten drugi. Piękny film.
Zgadzam się, film poszedł swoim torem, przez co był nijaki. Ot, przeciętny horror z fajnym zamysłem. Ksiązka należy do moich ulubionych Kinga - ale zaznaczam, że czytam same horrory i jeszcze nie wziąłem się za Lśnienie :)
hehe tak wlasciwie to wiekszosc mi sie podobala bo wszytkie obejrzalem ale jesli mam juz wybierac to skazani na shawshank, zielona mila, 1408, bastion, lsnienie obie wersje, sprzedawca smierci, pozeracze czasu i to chyba bedzie wsio:)i jeszcze czerwona roza teraz na bank wsio:)
ps. ja ten temat juz zakladalem ale dawno wystarzy ze przejrzycie dlasza czesc forum pozdro all:)
No rzeczywiscie, nie zauwazylem:) Ale moze nowy temat zacheci nowych uzytkownikow do podzielenia sie swoimi opiniami.
1. Lśnienie- dzięki Kubrickowi
2. Skazani na Shawshank
3. Misery
4. Zielona mila
5. Stań przy mnie(nikt o tym nie wspomniał!!!)
6. Carry
7. Dolores
8. Smętarz dla zwierzaków
to z tych co widziałem i mi się podobały, shitów nie wspominam, a jest ich dużo. Według mnie King pisze super ksiązki, ale jak się bierze za film to mu nie wychodzi za bardzo. Lepiej jak ktoś inny interpretuje. Pozdrawiam.
"Skazani na Shawshank" bez dwóch zdań. Na drugim miejscu "Zielona mila". Dodałabym jeszcze "Łowcę snów" jednak rozczarowało mnie zakończenie, które jest moim zdaniem bezsensowne. Jeśli reżyser trzyma się treści książki, to niech nie zmienia najbardziej istotnych faktów...
Kocham Kinga!!! ^^
Zdecydowanie Miasteczko Salem (ta nowsza wersja) i 1408, poniewaz jako jedyne pokazuja prawie 100% dokladnosc taka jaka byla w ksiazce(MS) oraz w opowiadaniu(1408) Generanie wszytskie filmy byly fajne ale jak, we wszystkich oprocz tych dwoch wycieto mnostwo istotnych i podstawowych scen:)
1. Skazani na Shawshank
2. Zielona mila
3. Misery
4. Lśnienie
5. Czerwona róża
6. Christine
Misery, Shawshank, a z Lsnieniem to srednio. Jak dla mnie to dwa rozne Lsnienia, choc ksiazka o wiele lepsza.
Droga koleżanko... Powinnaś przeczytać opowiadanie Stephena Kinga "Mgła" ("The Mist") z książki - zbioru opowiadań "Szkieletowa armia". Film różni się od opowiadania, tym bardziej końcówka. Pozdrawiam.
Paradoksalne, bo jak dla mnie to właśnie w końcowej scenie filmu czuć na prawdę to, że to King. W tym wszystkim jest taka perspektywa, jaką tylko u niego widziałem, coś w stylu "Zabiorą Ci Wszystko Co Kochasz".
BTW jak wymieniałem zapomniałem o największej chyba ekranizacji Kinga. Mówię oczywiście o wspaniałej Misery, cudownej Kathy Bates (Oscar w pełni zasłużony) i jak zwykle przeciętnym Jamesie Caanie.
Dobrzy byli też "Langolierzy", ale teraz niestety efekty już nie dają rady, także czekam na remake.
Jak dla mnie The Mist to dość słaby film, nie wiem jak to się ma to książki ponieważ nie miale okazji jej czytać, ale film był momentami śmieszny...
Niestety muszę się zgodzić. "Mgła" to dla mnie totalna porażka jeżeli chodzi o film. Ale książkę czytałam i polecam jak najbardziej.
Moim zdaniem "Lśnienie" (z 1980), choć różniło się wiele od oryginału. Poza tym "Skazani na Shawshank" i "Zielona mila".
Też mam problem z wyborem jednej najlepszej ekranizacji... Moje typy to:
*Zielona mila
*Skazani na Shawshank
*Misery
*Lśnienie (film dobry, ale zdecydowanie bardziej odpowiada mi książkowa wersja tej historii).
dla mnie najlepsze bylo misery.katie bakes tak ona sie chyba zwala zasluzyla na oskara cean tez super zagral,nastepne to lsnienie,nicolson zarabiscie zagral idealny do tego filmu.noi to z czego jeszcze ogladalem to zielona mila,tez fajny film
misery bylo troche zmienione inaczej bylo w filmie nizw ksiazce.scena z mlotem w filmie:w ksiazce to byla siekiera i annie wbila ja mu w noge
1. Zelona Mila
2. Mgła
3. Skazani na shawshank
4. Lśnienie ( Kubricka)
5. Misery
6. Dolores
7. Carrie
"Sklepik z marzeniami" choc film mial tytuł "Sprzedawca śmierci" :P Świetne kreacje Eda Harrisa i Maxa von Sydowa . No i "Mgła" - po prostu boskość . No dobra jeszcze dodam "Shawshank Redemption" i "Green Mile" .
pzdr
Oh, sorry, jeszcze ważny Bastion, którego nigdzie nie mogę znależć. Jakby ktoś miał jakieś namiary na w\w to bardzo proszę o podanie.
1.Zielona Mila 2.Skazani na Shawshank 3.Sekretne Okno 4.Misery 5.Lśnienie (Garris) 6.Lsnienie (Kubrick) 7.Dolores 8.Uczeń Szatana 9.Kraina Wiecznego Szczęścia 10.1408 11.Mgła 12.Bastion 13.Carrie 14.Smątarz dla zwierzaków 15.Desperacja 16.Stań przy mnie 17.Christine 18.Sztorm stulecia 19.Czerwona Róża 20.Mroczna połowa 21.Martwa strefa 22.Sprzedawca śmierci 23.Marzenia i Koszmary 24.Dzieci Kukurydzy 25.Łowca snów 26.Lunatycy 27.Miasteczko Salem 28.Maksymalne przyspieszenie 29.Oko Kota 30.Srebrna kula LANGOLIERY,TO,STUKOSTRACHY,PODPALACZKA,UCIEKINIER,MANGLER- te widziałem zbyt dawno temu,aby obiektywnie umieścić na liście, natomiast sa jeszcze JAZDA NA KULI,CADILAC DOLLANA,THINNER,CMENTARNA SZYCHTA,CUJO -tych nie widziałem......